Vi tar hjälp av cookies för att tillhandahålla våra tjänster.
Genom att använda våra tjänster godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här

Weber Saint-Gobain - Official website of the company

Nya artikelnr med nytt affärssystem

2016-11-18

Nytt affärssystem från januari 2017

Weber byter affärssystem den 2 januari 2017. I samband med bytet kommer alla Webers artiklar att få nya artikelnummer. Det kommer i sin tur innebära att artiklarna får nya Finfo-nummer. För de kunder som idag beställer på GTIN blir det ingen förändring.

Vi skickar in de nya artikelnumren till Finfo i början av december, ni som är prenumeranter kommer att få informationen av Finfo i vecka 50.  För er som inte prenumererar kommer ni att få översättningslistor direkt från Weber. I samband med bytet av affärssystem har också produktbenämningar gåtts igenom för att skapa en tydligare logik och mer konsekventa benämningar. 

Beställningar efter årsskiftet

En inköpsorder som har gjorts med vårt gamla artikelnummer kommer efter årsskiftet att ordererkännas och faktureras med vårt nya artikelnummer. Även följesedlar kommer efter årsskiftet att få de nya artikelnumren. Vi kommer att acceptera order på både det nya och det gamla artikelnumret fram till 15:e februari.

Digitala fakturor

I samband med bytet av affärssystem kommer vi att gå över till att distribuera våra fakturor digitalt via pdf-filer. 

Frågor och funderingar?

Vi förstår att detta skapar extra arbete för våra kunder och vi ska göra allt för att leverera uppdaterad information. Nedan kommer vi att fylla på med vanliga frågor som dyker upp och svar på dessa. Vid personlig kontakt kontakta i första hand er säljrepresentant på Weber och därefter kundcenter, kc(at)weber.se.

Under december-januari kommer vår personal på kundavdelningen att arbeta väldigt intensivt med detta projekt, vilket kan få till följd att vi har något längre svarstider än normalt men vi gör förstås allt vi kan för att våra kunders verksamheter ska fungera som vanligt.

För mer information